Mitt nya älskade liv!

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av M - 22 maj 2011 20:23

Det slog mig nu när jag höll på med kvällsrutinerna att man blir otroligt effektiv,

som några exempel på vad man hinner under tiden vällingen värms i micron....

...... stoppa in nappen fyra gånger.... elller....

...... springa in i v-rummet och tillbaka till köket....

...... torka hela diskbänken.......

....... sopa köksgolvet.......

....... hämta en pyjamas.....

........ fylla på skötbordet med blöjor....

....... dricka ett glas vatten.....


Kan skriva upp ännu mer, men är det nått jag lärt mig av att få vardagen att gå ihop är det:

1. Planering, planering och planering... Vilket i sin tur leder till att det aldrig blir som man planerat men va fn ;)

2. Förberedda, det som går. Det som går, typ lunch, middag, skötväska och ovs.

3. Lägga sig i tid. (Vilket typ aldirg händer, men ja försöker ju varje kväll ;))

4. Mys och bus. Det är det som gör livet ;)Älskar det verkligten....



Konstigt nog så är det inte samma stress som när man bodde själv, då tyckte jag att jag var stressad jämt. Aldrig hann nått men nu är det en annan stress. Inte lika påfrestande.

Det är nog bara för att jag älskar mitt liv, det är just mitt. Inte ditt ;)

Ha den bästa sambon, underbaraste barnen och finaste vännerna..


Rasmus och  Liv är dom mest välskapta pojke/flicka, perfektion från topp till tå.

Dom vakraste och finaste barn mina ögon skådat.

Så stolt över att vara deras mamma.


   


Efter en dag med jobb, grillat i stugan och driverse trevligheter slänger jag mig i soffan.

För just idag är jag värd det, fy så bra jag är ;)

Ovido - Quiz & Flashcards