Mitt nya älskade liv!

Alla inlägg under november 2011

Av M - 21 november 2011 21:39



Robban!





Av M - 21 november 2011 21:06

Så mycket kärlek, mellan mig och R. Efter ett riktigt riktigt tungt år. Men allt som hört till så kan jag bara säga att ingen gör mig så stark som R.  Ingen får mig och känna mig lika trygg som min älskade. Min riddare.


Som vi kämpat, med och motgångar. Upp och nedför. Fram och tillbaka. Besked hit och besked dit. Inget som blev som vi tänkt.

Samtidigt så finns det saker som blivit bättre än vad vi trott och saker som inte blivit riktigt som vi förväntat oss.

Det har inte varit lätt. Men vi ha, efter mycket om och men alltid somnat i famnen på varandra.

Tryggt, stabilt och helt underbart.

För ja, vi ha bråkat.

X kom fram till och och underade om mitt liv verkligen var så rosen rött som jag vill ge sken av.  Både ja och nej.

Vi bråkar, vi tjafsar och vi ha disskutioner.  Skulle nog tycka det vore konstigt om vi tyckte lika hela tiden om allt!


R ha börja  jobba nu. Erkänner att sängen är tom och stor. det är tråkigt och vissa dagar är saknade större än andra.

Men då kommer det där smset. Det är lilla medelandet om att han tänker på oss/mig.( Nej, han kan inte ringa. Dålig mottagning.)


I torsdag var jag på stan och gjorde lite små ärenden. Fick jag ett mms. Min alla mina tre. Det var så mycket kärlek i bilden.

Ha tittat på den säkert hundre ggr. Blir lika varm varje gång.


Annars rullar vårat liv på i en grym fart. Vet inte alls var tiden tagit vägen. Herre gud. Snart jul.


Barnen växer med raketfart. 22 mån respektive 10 mån. Herre gud, dom fyller snart år.

Julklapparna är snart färdiga, iaf i mitt huvud. Det gäller ju att hitta något till födelsedagen oxå. Men ja tror vi ha någorlunda koll.


Resten av familjen är klar. Ska beställa såna där fotokalendrar. Måste bara välja foto. Det är en svår grej.


Sen kommer vi till julbaket. Herre min ge. Måste nog baka peppakakor, lussiekatter och bondkakkor i helgen.

Jobbar ju oxå,men med lite planering få sixa sig allt.


Kommer kliva på shcema i vår oxå. Spännande! Längtar lite tillbaka. Få en vardag. För det är X3 dagar kvar tills ja ska börja jobba, barnen på dagis.


Men men, Nu ha ja lyft lite med er, rörigt. Gegggigt inlägg. Men läs inte mer om det strör dig:P


Lev och må!



Av M - 12 november 2011 20:42

Timbutu- Thebotten Is Nådd.






"För the botten is nådd
Hur långt kan man gå?
Hur lågt kan man sjunka?
Hur kasst kan man må?
Kändes förjävligt innan men det börjar bli lite bättre nu min vän
Om jag tappar fästet och trillar ner ska jag klättra upp igen"

"Vi tittar uppåt uppåt uppåt
Vi tittar uppåt uppåt uppåt
Yaro, yaro


högt lågt överallt..."



Timbuktu- Alla vill till himelen men ingen vill dö







"Alla vill till himmelen men få vill ju dö"

"Man vill ha sin bit av kakan, man vill äta den med
Folk vill ta tillbaka, men vägrar att ge "

"Sanningen är numera ett minne blott
Varje sak vi lägger till så försvinner nåt"




Denna man, precis som Lars Winnerbäck sätter alltid huvudet på spiken! Alltid en klockren meing i varje låt.


Ha jobbat, ska jobba och min älskade sambo ha besök från Älvsbyn. Vi ha sjuka barn med förkylningar, ögonfluss och öroninflamation. Annars rulla vårt liv på som vanligt. Många projket i luften. Många bollar som ska rullas.

Men vet du vad? Jag vet precis och som X sa idag, skulle jag drabbas är hon den första och ta mig ned till jorden.

Som sagt, alla vill till himelen. Jag kommer dit, frågan är bara när och hur. Framför allt varför?





Av M - 8 november 2011 19:06

Finns så mycket som inte borde finnas, krig, svält och orättvisor.

Denna låt tipasade mina far mig om, och dom som vet vem vi tänker på förstår djupet och även den tår som trillar ner för kinden.



Jag tror aldrig att hon visste, de alla redan förstod!

Av M - 7 november 2011 20:27

Han är mannen, mannen som känns som han kan läsa tankar. Beskriver känslorna så hårt men dock klockrent.


Hon skyndar ut ur porten med en ostörd hemlighet


Av M - 7 november 2011 09:10

Min älskade. Min älskade Robban!


Finns ingen famn som jag känner mig så trygg, stark och varm i. Min älskade.


       


Dagen är här stig upp ur säng
Gnugga natten ur blick
Jag vet att du hellre vill ligga kvar och det önskar jag
också vi fick
Dagen är lång men dagen följs utav natt
Då ska vi mötas igen och jag lovar dig att
Natten skyddar de älskande, så var inte rädd
Då dagen är slut kom till min bädd
Då dagen är slut kom till min bädd


Nyss då jag sov, sov jag så djupt
Det är riktigt och sant
Men hjärtat I bröstet vakar för dig,
det bultar det bankar markant
Sömnen är djup men hjärtat vakar ändå
Hör du det bulta, hör du det banka och slå
Natten skyddar de älskande, som flyr till varann
Då dagen är slut kom hit om du kan
Då dagen är slut kom om du kan


Då ska jag hedra dig, som du hedrar mig
Med kyssar av de slag
som världen sällan sett
Då ska jag hedra dig, som du hedrar mig
Genom att kyssa dig, varm och mätt
Ingen som du får mig att tro,
för du har givit mig hopp
Vore det inte för dig
skulle jag aldrig nånsin gå upp
Dagen är lång,
men dagen följs utav natt
Då ska vi mötas igen och jag lovar dig att
Natten skyddar dom älskande,
som flyr till varann
Då dagen är slut kom hit om du kan
Då dagen är slut kom om du kan
Natten skyddar de älskande, så var inte rädd
Då dagen är slut kom till min bädd
Då dagen är slut kom till min bädd



http://www.golyr.de/lisa-ekdahl/songtext-natten-skyddar-dom-aelskande-582615.html


Ovido - Quiz & Flashcards