Mitt nya älskade liv!

Alla inlägg under maj 2012

Av M - 23 maj 2012 06:06

Jag bygger, bygger upp
O du river, river ner
Du gör mig så lack
Du vägrar ge upp


Börjar klättra, klättrar upp
O du drar mig, drar mig ner
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste flytta på dig


Flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta,
flytta, flytta, flytta, flytta
Du måste flytta på dig


Saningen är, jag är som du
Sanningen ser, du fucka ur
Låter såhär, du måste flytta på dig


Inget du sa, var någonting bra
Inget du var, ville jag va
Ingenting alls
Du måste flytta på dig


Jag hörde var du sa, bakom ryggen var du svag
Och hela världen sa


Jag bygger, bygger upp
O du river, river ner
Du gör mig så lack
Du vägrar ge upp


Börjar klättra, klättrar upp
O du drar mig, drar mig ner
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste flytta på dig


Flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta,
flytta, flytta, flytta
Du måste flytta på dig


Följer med in, följer med ut
Följer mig dit, följer mig runt
Vad vill du ha
Du måste flytta på dig


Slösa min tid, släpp mig fri
Vi är passé, fattar du de
Köra igen


Du måste flytta på dig


Jag hörde var du sa, bakom ryggen var du svag
Och hela världen sa


Jag bygger, bygger upp
o du river, river ner
Du gör mig så lack
Du vägrar ge upp


Börjar klättra, klättrar upp
O du drar mig, drar mig ner
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste flytta på dig


Dom säger att det bara är saker som man ser
Men jag vill veta, måste veta mycket mer
Ja bakom molnen skymtar mer än horisonten
Psyket det är komplex med alla sina monster


Dom säger att det bara är saker som man ser
Men jag vill veta, måste veta mycket mer
Ja bakom molnen skymtar mer än horisonten
Psyket det är komplex med alla sina monster


Och hela världen sa


Jag bygger, bygger upp
O du river, river ner
Du gör mig så lack
Du vägrar ge upp


Börjar klättra, klättrar upp
O du drar mig, drar mig ner
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste flytta på dig


Jag bygger, bygger upp
O du river, river ner
Du gör mig så lack
Du vägrar ge upp


Börjar klättra, klättrar upp
O du drar mig, drar mig ner
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste flytta på dig







Hon måste ju vara ett geni,

har inte riktigt kunna sätta ord på allt jag känt men den här texten är klockren.

Så det så!

Av M - 21 maj 2012 10:45

       


Helgen spenderades på bästa sätt, eller nja.

Robban jobba ju men vi ha roat oss så gott vi kunde på egen hand och tillsammans med mormor och morfar.

Vi började med att  gå en sväng på Örnexpo på fredagen, blev inget större inköp men dock trevligt sällskap :)


Sen lördagen åkte vi på koutsläppet I lövsjö, och helt ärligt. Jag är helt såld, var ju super duper mysigt och dessutom så kan man inte bli annat en glad när dom kommer skuttandes i frihet. På vägen hem stannade vi och hade picknic, jag och barnen lekade sedan kor , vi muuuade och skuttade och hoppade som vi oxå stått inne hela vintern.

( Är så glad att jag nu orkar springa runt och leka med dom i så mycket större utsträckning än förr, det är en helt ny värld som ha öppnas för mig, och vad alla nu säger om en sån op så är jag glad att jag tog mitt livs viktigste beslut)


Efter det for vi på kalas då en av mina kusiner fyllde två år. Lille ( Stooora Gim) Grim :)

Sen fick vi mat hos mamma och pappa sedan avslutade vi kvällen i soffan, skön soffa i våran fina lägenhet. :)

Är så nöjd över den. Trivs så himla bra.


Söndagen spenderade vi med att  stor städa och   rensa garderoben, tog fram alla sommarkläder vi har, är dock ingen sommar värme men man kan ju hoppas att den kommer till helgen som dom lovat.  Annars dra vi nog utomlands snart. :)

Men sen igår kom febern som gör att vi har/ska ha soffmys hela dagen. Vi ha en ny smurffilm som vi titta på och vi ha faktiskt tagit på oss lite sommarplagg redan nu, vi är skit fina. :)


Veckan som kommer ska spenderas med familjen, typ en massa mys och bus. Blir evetuellt en liten tripp till IKEA oxå.

Måste handla lite ;)


 


Våran fredagsmiddag, oxfilé( som jag fick lura Rasmus att det var skinka), sötpotatis och sås.

Helt klart den godaste oxfille jag gjort.

Av M - 15 maj 2012 07:30

Rent allmänt tror jag det gnälls för mycket, är det inte vädret, är det kungahuset och är det inte ditten så är det datten.

Jag är själv en mästare på gnälla, riktigt jävla mycket gnällar jag på allt och allla. Nästan lite för mycket.

För egentligen finns det INGET i mitt liv som jag ger mig rätten att gnälla. Okej då, lite vardagsgnäll men annars så tror jag inte att jag behöver gnälla över nått i mitt nu så perfekta liv.

Dels så anlände ju soffan i måndags, helt fuckig underbar att sitta/ligga/sova i. Behöver inte många min där för ens jag sover som en liten bebis. (Köpte även nya kuddar i vitt till den så nu är den rena drömmen, utseednde mässigt också)

På onsdagen kom snickaren som byggade om köket och på torsdagen kom diskmaskinen så nu slipper jag diska,  största befrielsen nånsin!

Fredagen anlände mni iphone, en svart 4s och vi är redan bästa vänner. Kommer nog ha mycket roligt ihop;)

Och igår kom min tvättmaskin.


Du kan kalla mig vad du vill för jag bryr mig inte märkvärdigt. Det få vara matrialist, skrtymåns och så vidare men jag bara älska´t !


Plus artt vi i lördags hade en date jag och R. Vi var på relaxen, bastade, badade och jag fick en rygg och nack massage. Sen gick vi ut och åt. Blev inte riktigt som vi hade tänkte oss med middagen men vad gör det ;)


För helt ärligt, jag ska nu mera fokusera på det jag har och sluta titta framåt/bakåt och titta på vad jag inte har.

För vad har jagm en sambo som är den bästa, två barn som bara är dom mest perfakta små som entrat denna värld.

Vi ha varsitt jobb, tak över vårtat huvud som vi köpt/möblerat precis som vi vill ha det. Vi kan nu mera kalla det vårt hem.

(Förut ha det varit bara varit mina saker, nu är det våra gemensama)


Sen kommer den efterlängtade aprillönen idag :)

Av M - 8 maj 2012 14:34

Schalalalalala..Schalalalalalala..

Jag är kung, kung, kung men kanske bara för en dag

Oh Oh.......


"Vi kan gung, gung, gunga du och jag
Vi kan sjung, sjung, sjunga schalala
Jag är kung, kung, kung men kanske bara för en dag Oh Oh
Vi kan gung, gung, gunga du och jag
Vi är ung, ung, unga schalala
Jag är kung, kung, kung men kanske bara för en dag Oh Oh Oh Oh"


 


JAG KAN GUNGA! JAG KAN VERKLIGEN GUNGA IGEN. Så himla roligt.

Det är tio ggr roligare än jag minns.

Av M - 7 maj 2012 22:19

Tänka sig att en måndag kan vara så fulländad och så härligt kreaktiv att det känns riktigt bra att gå till sängs.

Startade morgonen med en promenad runt sjön, som alltid. Blir nog en till imorgon, onsdag , torsdag och fredag.

Poppar musik och går runt sjön, inser väl kanske att jag borde slipa lite mer på kondisen när gubben mellan 70 och döden går om mig men det är smällar en stjärna får ta. Man kan ju inte få allt här i livet.

Efter det skickade jag ut man, barn och kusin ut på lekparken och jag städade järnet här hemma.  Skurade från golv till tak.

Luktade sedan gott när våran nya soffa anlände. Perfektion från början till slut. Precis en sån jag trånat efter i flera år bor nu hemma hos oss. Säger bara välkommen hem till Sjögren/Krok.

Efter det laga vi middag tillsammans. Blev köttfärsbiffar, ungspotatis och vitlökssås. Ja, och sallad. Gott var det iaf.

En dag som från det jag slog upp mina vackra blå tills jag sluter dom varit den bästa på mycket länge. 

Jag älskar livet, tjaaaoo!


Bjuppar på en bild. Min SOFFA!


 



Gillar ätt väggen ser beige ut när den är grå :)

Ovido - Quiz & Flashcards