Mitt nya älskade liv!

Alla inlägg under januari 2012

Av M - 26 januari 2012 23:38

Som sagt, finns inget jag ha att berätta. En massa tankar och en massa beslut.

Tänk att det man trodde var lösningen visa sig inte alls vara den. Och det man trodde var rätt inte alls var det.

Nu är det beslutångest ggr 2000!


Men det är inte om Robban, mig eller våra fina barn utan om ett beslut om framtiden!


Att vara eller ikke vara! Det är frågan!


Fast jag är snygg, bäst och vackrast!

Av M - 23 januari 2012 21:45

Idag är det exakt två år sen vi förlovade oss. Jag och Mr right.  Han är min hjälte idag och för alltid.

Min kung som jag hoppas få bli drottning i hans kungrike.

Han äger mitt hjärt från det vi vakna till vi går och lägger oss.

Tro det eller så skratta vi ofta innan vi somna, som nyförälskade smo fjortisar.

Jag blir sur när jag förlorar i yatzze. Han bara skratta.

Det inte han kan/klara/fixa gör jag och det jag inte klara/fixar gör han.


Men framför allt är han lätt den bästa pappa mina små troll kunna få.




Ps. http://www.siba.se/Products/Product.aspx...duct.aspx?id=8076755 blev väl en fin present till mig. Han vet dock inte om det. Dessutom var jag ju tvungen att lägga till lite så det blev frakfritt.. :D .. Whöpp whöpp!

 

Av M - 17 januari 2012 04:50

Idag fyller min fina, goda dotter hela ett år.  Hon som vi längtat efter precis lika mycket som hennes bror.

Hon var dock redan i magen helt annorlunda jämfört med sin bror, sparkade mest hela tiden.

Samma sak som när som la upp Rasmus på bröste första gången så är det kärlek vid första ögonkastet.

Är så otroligt lycklig och stolt över att få äran att vara deras mamma, varje dag.

Donnan är idag en tjej med en stark vilja och glatt humör.

Min älskade lilla donna!


 

1 dag                                         9 månader



Tyvärr måste blir det inge kalas idag, men imorrn då jag är på väg bort över dagen. Inget jag själv kunde påverka men jag hoppas att vi får ett jätte mycsigt kalas imorrn istället.

Nä nu måste jag rusa. Tjolahopp!

L
Av M - 12 januari 2012 20:31

Mina härlig fina gooa och glada kille. Hela två år idag. Och det ha firas med familjen och några vänner.

Snar är det exakt två år sen han ladas upp på mitt bröst. Han kom, han såga och han segrade.

Perfektion, från topp till tå. Så fin. Så underbart att få se den lilla varelse som levt i min mage ca 9 månader.

Han som sparkade om kvällarna och vid lunchtid. Nästan samma tid varje dag.

Var en pojke, som vid födseln var namnlös men kändes så rätt när R tyckte vi skulle döpa gossebarnet till Rasmus.


Som han blvit uppvaktad idag, jätte fina presenter. Tack!


Tyvärr fick han dock åka en sväng till VC med öroninflamation, pencellin men det är ju mer en vana än ett undantag nu.

Förhoppningsvis håller han sig frisk till sin op. Dom ha ju redan ställt in den två ggr, känns trist om det skulle behövas skjutas upp en gång till. 


Min älskade lilla krigare!!


     

Ca 12 timmar               1 år och tre dagar                2 år

R
Av M - 11 januari 2012 23:33

Snart, snart fyller min prins bus hela två år. Min lilla lilla prins bus.

Älskad från första stund, så otroligt perfekt och den allra finaste pojken.

(Igår när vi låg och drog oss i sängen han, jag och Liv så strök han henne över huvdet ner på ryggen, fler ggr och sa "så ja". "Så ja,

Sovaaaa liii." Han är väl för söt)


         

R
Av M - 10 januari 2012 11:13

Oj oj oj vad vi fejar och donar till vårn prins bus på torsdag. Det mesta av tiden igår gick åt till att ta en bild som vi kunde ha i tidningen.  Fick till slut till ett riktigt fint kort på vår prins bus.


På lördag kommer släkt och vänner hit. Dubbelkalas blir det:)


Sen tisdag fyller donnan år. Blir mycket tårta ;)


Nä nu ska jag ringa vc, dra en snabbdusch pch dra på jobbet. Lev och må alla!

Av M - 4 januari 2012 14:51

Året som började med prinsen Rasmus ett års dag ....


               


Fem dagar senare kom vår efterlängtade lilla donna Liv till världen....


              

Rasmus blev då välrdens stoltaste storebror och det dröjde inte länge för han kröp runt och sa "iiilll!" "Liiiii"....

          


Ca en vecka senare blev Liv inlagd med magsjuka och senare även RS virus.



Februari började kanske inte på bästa sätt med en massa sjukdommar och elände för våran familj.

Det var majskuka, bihålsinflamation, gallstensanfall, migrän, magsår och annat jidder....


Men den 25 feburari 2011 tog Rasmus sina första steg helt själv i köket hos mormor och morfar.

 


Den kvällen somnade jag som den stoltaste mamma till två små underverk!......

          

         


2011 var också året farbror Johan fick sova ett x antal nätter på våran soffa.

Vilket uppskattandes av dom två små......



   Vi tog även en sväng till Umeå och busade loss som vår första familjeutflykt.

       


Sen var blev det påsk och helt plöstligt var det försommar och vi njöt av livet som en tvåbarnsfamilj......

                 

Vi for på picnic och bara myse jag och min älskade R och han fick se en av sina idoler

(om det heter så när man fyllt 35 år).....


     


Vi grillade, hängde ute i stugan och bara var hela sommaren. Åkte en sväng till Junsele med barnen och hälsade på alla djur ;)

               


Vi tog en dagsutflykt till, även denna gång till Umeå och bara lekte och busade dagen lång.

Jag halkade dock på en banan och skadade tån :)


       


Liv fick även döpa sig ute i stugan vid sjön i en liten men mycket speciell dopcermoni som ingen lär glömma......

Veckan efter kom min 25 års dag som brudarna, "eliten-lite bättre och lite finare än alla andra", fixade en jätte fin fest för mig.

All in och klackarna i taket. Janne kom oxå ner på den blixtvisit.


     



Sen gick sommaren över till höst och vi tyckte tiden sprang ifrån oss.

Vi sa upp lägenheten och hittade en ny.

Faster M gifte sig och min moster H fyllde jämt.



       


Oktober kom och jag längtade efter att få flyttade hamnade jag på sjukhust och fick operera gallan.

Men vi flyttade iaf och blev oxå en av höjdpunkterna på detta år, finaste lägenheten och vi trivs som fickar i det finaste vattmet.



November fixade jag körkortet och jag körde upp 1 december.

Däremellan jobbade vi om varandra för R fick ett jobb 1 november.

       


Sen kom december sågs och försvann.


Det blev en tipp topp jul och nyårs helg.


     











Och nu är det äntligen 2012!


Ett år som på många sätt kommer bli minst lika bra som dom föregågende åren.


Rasmus fyller 2 år om en vecka, och Liv blir ett strax efter. Det blir ett kalas och en massa nära och kära här.

Frågan är bara när det hände?!


Det har åter gått 365 dagar och det blivit ett nytt år. Ett år som på många vis kommer innebära massa förändringar för oss, både i vardagen och i livet. Så nu sparka vi igång 2012- året ingen kommer glömma!


Jag lovar att blogga mer och bättre då ;)


Ovido - Quiz & Flashcards