Mitt nya älskade liv!

Alla inlägg under februari 2013

Av M - 15 februari 2013 17:57

Det är många blandade känslor. Jag är jävligt stolt över min resa under det här året. Innerst inne. Dock svårt och ta emot all beröm och fina kommentarer som haglar in.
All uppmärksamhet som kommer.
Visst finns det folk som tyck det är fusk och visst är det säkert är enkel väg att gå. Tro dom.
Det är ett hjälp medel. Men jobbar du inte för ett går du inte ned.
Jag är diagnoserad med ospecificerad fetma med för högt kalori intag.
Ingen raketforskare för att räkna ut att det var mer inkomster än utgifter.
Motionen till och från bilen räknas inte tyvärr. För det var min motion.
Nu går jag så ofta jag kan runt sjön. Men musik och öronen som jag aldrig gjort annat i hela mitt liv.
Kommer ärligt inte ihåg mer än att det inte var ett roligt liv. Allt var tungt. Inget var bra. Bara jobbigt och drygt.
Nu gör jag allt. Fysiskt stoppa ingen mig nu. Jag ska börja springa så fort snön är borta. För jag vet att jag kan.

Psykiskt är det jobbigare. Får ofta höra hur snygg jag är och hur bra jag gjort det. Att jag alltid varit vacker men är ännu vackrare nuför tiden. Nått jag själv har svårt och se. Klart jag se det men jag se ju oxå all fel. Obefintliga bröst, mkt fet hud på magen som se ut som valkar. Låren hänger. Armarna är så fula med alla rynkor och häng.
70 kg har töjt ut min hud innan. Klart det märks. Men frågorna som kommer upp i mitt huvud så fort någon säger nått är. Klart dom se mitt viktras men vacker. Jo tjena.

Och nu förtiden kan jag nu göra saker för min egen skull. Göra saker jag vill inte acceptera allt bara för att rädslan över att bli övergiven som tjockis var nog lika stor som min övervikt.

Jag har med hjälp av dom som står nära och stöttat mig lyckas börja hitta mig själv. Det är en ständig kamp när snart halva mig ha försvunnit och jag har så många fler mögligheter, med rörligheten och självkänsla/förtroende. Jag ska studera. Jag ska bli nått när jag bli vuxen. Nått som jag vill och tror jag kommer bli bra på.

Så 2013 tänker jag fokusera på mig själv, min familj och börja kampen för att hitta mig själv och behålla mitt nya älskade liv.

Jag är starkare nu<3

Av M - 13 februari 2013 05:02

När sömnen inte riktigt räcker till och kraften och energin måste egentligen infinna sig så kommer detta bli en lång dag. Jobbig tror jag, extremt jobbig utan sömn. Men jag får väl bara samla ihop mina super krafter och köra på.
Imorgon bli det Sundsvall iaf med bästa och finaste X.
Första gången vi pratade var det som prata med sig själv. Samma frågor, lila svar.

Annars rullar vårt liv på i raketfart.

Mina barn är nu mera 2 och 3 år fyllda.
Hela jan var ett stort kalas.
Plus att farfar (90år) och mamma fyllde år. Blev mkt tårta;)


Av M - 12 februari 2013 07:20

Idag blir det jobb, R åker i väg som vanligt och mamma hämta kidsen på dagis.

Sen bli det massa fasta på själva fettisdagen. Ska ta prover inför fredag fastande imorgon bitti. Nervös ja.
Kommer proverna visa att jag lever ett bättre och hälsosammare liv än för ett år sen. Och kommer jag klara av och fasta dom timmar som behövs när jag bruka klara 3-4 timmar som max:/

Nu ska jag gå till jobbet. Hörs hej.

Av M - 11 februari 2013 18:56

På ett år är jag 70,2 kg lättare och förbannat jävla snygg tänker jag inte ta mer skit.

Jag vet att jag nu vad jag vill, hur jag ska komma dit och ingen kan stoppa mig:)

See you bitch!

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards