Mitt nya älskade liv!

Alla inlägg under april 2011

Av M - 7 april 2011 18:41

Idag började våran dag också rätt tidigt, börja bli en vana nu. Men jag känner mig som sagt överkörd av en traktor så jag fick ligga kvar en stund.

Sen drog jag, Robban och Liv på VC och sen stor handlade vi. Hemma tog vi oss en skinkmacka och sen sov jag och Liv middag.


Rasmus fick istället åka med farbor J till stan och shoppa. Där mötte dom upp moster Anna och när dom sedan kom hema var det fullt med påsar och presenter.

Poliströja, adidas skor, leksaker, haklapp, hockyklubba, sockar, badbyxor och en massa annat.

Hela köksbordet var överfullt med saker som dom hade köpt åt sitt gudbarn.

För dom tar verkligen sitt fadderskap på allvar;)


 


   

Nu ska jag ta tag i dagen sysslor, den glammiga och insperarade tvätthögen bara kaxar på mig från sovrummet.

Sen var hallonparfait underbar igår, riktigt underbar.

Så idag fanns det färska jordgubbar så nu gjorde Johan en ny. Mumma.

Skulle lätt  vilja gå en runda ikväll men jag tror orken sviker mig, sen känns inte Anna Skipper som ett altenativ till tv tittande så det blir nog hyra en film på TV.


Sen imoron är det redan fredag ochr grabbarna grus ska ut till stugan igen. Men förhoppningsvis är dom snart klara.


Ha en bra kväll för nu ska jag dejta tvätten.


 
  

Av M - 7 april 2011 18:08

Fiskar (Pisces) är en orankad och parafyletisk grupp vattenlevande ryggradsdjur med fenor, som innehåller benfiskar, broskfiskar och käklösa fiskar. De flesta arter andas med gälar och är växelvarma. Vetenskapen om fiskar kallas iktyologi.


Hämtat från Wikipedia

Av M - 7 april 2011 17:50

Jag är verkligen less på allt vad sjukdommar och skit nu.

Är det inte magsjuka, RSvirus, feber, influensa, gallstenanfall, migränanfall och bihålsinflamation.

Det sista håller på att ta livet av mig.

Det är ANDRA gången på mindre än två månader denna skit kommer.

Huvudet spräng, näsan rinner eller är tät så jag knappt kan andas om vart annat.

Jag fryser som en gris och sen är jag slö. Enegrilös.

Varför ska allt j*vla salt komma i mitt annars så söta och underbara liv.

Kan jag inte bara få vara frisk och glad. Inte sjuk och glad. Finns liksom ingen mening med det.

Nä nu får jag skärpa mig, jag är inget jväla offer ju, jo det är jag idag. Haha.

Tycka synd om mig själv inlägg lär detta bli. Haha.


Nä nu rycker vi upp oss. Det är fredag imorrn vilket betyder helg och massa trevligheter.

Där ha vi det, när jag för en gång skull ha nått planerat kommer sjukdommarna haglande.

Jag ska börja leva i nuet och sluta planera. Punkt.

Från är det slut planerat. Få se hur länge det håller. Haha.





Av M - 6 april 2011 20:03

Ska skapa en ny katogori här på min blogg.  I nian så fick vi en svart bok med röda kanter.

Jag kallade min bibel 2002. När den svart-röda blev den ersatt av en blå.

Iaf så fick vi skriva vad som rörde sig i våra huvuden och så lämnade vi in den till läraren varje måndag. Ibland var de djupa tankar och ibland bara strunt, risken är väl att de här bara blir blaj. Men galet roligt är livet iaf.

Dagens reflektion hämtar jag ur låten;


"Som en lucka i mitt sinne, känslor som jag har stängt inne"
Av M - 6 april 2011 19:38

Mitt glammiga hemmamamma liv kan inte summeras bättre än idag. Toppen dag

Vi startade tidigt, med välling/ersätting sen busade vi loss innan frukost.

Vilket jag slängde in en helgskinka till ( min fjärde för iår, fast trean smakade inte bra så den ligger oröd i kylen), kokade lite ägg och dukade upp. 

Sen klev Johan upp och vi åt och mumsade på våran frukost i matsalen (köksbordet).

Sen slängde jag i en tvätt,diskade undan och drog en sväng över golven.

R och J åkte i väg till stugan och jag och ungarna myste på, lekte , rockade loss  och gluttade på tv mellan lunchen och flaskorna Anna tittade in en sväng.

Sen fick vi fin besöket nummer ett,  vi pratade om helgens party och mumsade melis.  

Vid middagstid åkte hon hem, grabbarna grus återvände hem och jag gjorde kycklig i ugn med ris. Tappade dock creme fraiche bruken så jag hade det jag gjorde med att ta upp det.

Sen plingade det på dörren igen och fin besök nummer två kom, så härligt med lite besök.

Då blev det mera bus och prat, efter det tappade vi upp ett bad och plaskade på i badrummet.

Sen serverade vi välling i salongen och sen somnade prinsen.

Nu ska jag snart ringa diamanten, ta en runda runt domsjö och sen ha Johan gjort hallonparfait till oss. Så jag och min andra hälft ska gossa ner oss bland kuddarna i soffan men mysa innan läggdags.Blir nog en tidig för imorrn är det sjukhusbesök, provtagning och diverse trevligheter.


Hur härligt är det inte med en dag där allt bara flyter på och det går att maxa dagen till max.


  Mina killar



  Min donna

 


Av M - 6 april 2011 19:30

Du är här, jag är frusen
Du är en av flera tusen
I en plastburk för oss unga
Är du där med mun och tunga


Du är flickan I reklamen
Som har tagit charmexamen
Tv-Shop är så på riktigt
Det du säger är så viktigt


Och du är så
Yeah Yeah Wow Wow!
Du är så
Yeah Yeah Wow Wow!
Du är så
Du är så


Hjärtat slår hårt, helt utslagen
Jag vill höra andetagen
Fyra dB och jag kan höra
När du sen börjar förföra


Några ord om stora saker
Här finns allt för alla smaker
I en plastburk på 24 tum
Sen så börjar jag att yra


För du är så
Yeah Yeah Wow Wow!
Du är så
Yeah Yeah Wow Wow!
Du är så
Du är så
Du är så


Baa bababababa
Aaaahh, baa bababababa
Aaaahh, baa bababababa
Aaaahh, baa bababababa
Aaaahh


Du är här, jag är frusen
Du är en av flera tusen
Låt mig komma kan du svära
På att du alltid ska va nära


Jag vill bara explodera
Lite till och lite mera
Som en lucka I mitt sinne
Känslor som jag har stängt inne


Och du är så
Yeah Yeah Wow Wow!
Du är så
Yeah Yeah Wow Wow!
Du är så
Du är så


Du är så
Yeah Yeah Wow Wow!
Du är så
Yeah Yeah Wow Wow!
Du är så
Yeah Yeah Wow Wow!
Du är så
Yeah Yeah Wow Wow!
Du är så


Av M - 4 april 2011 22:24

Idag är min lilla flicka hela 11 veckor, så otroligt fort tiden går. Mammas älskade lilla tjej

 

Och för ett år sen exakt på dagen döptes min lilla kille, helt oroligt hur fort tiden går.

Han är så otroligt vacker och fin, min älskade lilla prins. Så stolt.

Just för tillfället springer han runt och tala i sin telefon hela dagarna. Han pratar och pratar.


Hans dopdag var exakt som jag ville ha det, över 25 kaksorter. Alla nära och kära.

Som fick dela och uppleva  den dagen med oss.


Snart lär vi väl planera nästa dop, det ska oxå vara en dag att minnas.


 


Nu nu väntar jag på grabbarna grus. Sov gott världen

Av M - 3 april 2011 13:14

Idag ska här vilas, njutas och bara vara. Söndagen är den dagen som passar bra till att gör ingenting,börja med långfrukost. Precis som vi gjorde imorse, slänga sig i soffan och glutta lite på nyhetsmorgon och sen äta resterna från gårdagens middag till lunch.

Middag gör man typ söndagsstek, faat inte idag. Det blir stekfläsk, löksås och potatis.

Robban har bestämt det idag, som den prefekta sambo jag är får han som han vill. Ha!

Älska SÖNDAG!

Igår spenderade vi kvällen på ett suppriseparty, helt klart en av dom roligaste kvällarna på länge med bästa sällskapet och musiktvälning och annat galej.

Tur att man själv är så duktig i musik, eller not...Kunde en låt men det var väl det ända;)




  


Mina tre, min familj.


Tittat en del på nyheterna på senaste tiden. Har ni nångång relekterat hur många dåliga nyheter det finns kontra solskens historierna? Typ inge posetiva desstumer negativa.

Är det inte jordbävningar och kärnkraftvärk i japan, är det krig i Libyen. Falska läkemedel och så vidare.


Iof imorse rappoterade dom om att det var internationella kuddkrigsdagen igår , alltid nått;)







Ovido - Quiz & Flashcards