Mitt nya älskade liv!

Alla inlägg den 17 april 2011

Av M - 17 april 2011 19:59

Hej hej hallå.


Vilken helg, vilket väder. Vilken VÅR!

Sjukt effektiv vi varit i helgen. Tiden har till och med räckt till för en gång skull.


Började igår, vi bjöd in pappa på helg-frukost. Bakade sccons. Sen slängde jag ihop en skinkgratäng och gjorde potatismos. Samtidigt som Robban förberedde middagen.

Efter det drog jag och ungarna ut till lekparken vid kyrkan med moster H och hennes barn

(mina kusiner).

Sen var vi hemma till lunch och vi sov middag också innan Robban kom hem igen.

Då vi tog en pommis runt domsjö. Sen var det middag, bad och sen somnade Rasmus i vanligt tid medan resten av  familjen innan 22. Har nog aldrig hänt.


Då Robban väckte  mig imorse hade han dukat frukost och sen diskande han undran medan jag renbäddade alla sängar. Vi hade ju tydligen tvätttid idag men det visade att den var igår, Skit happends;)

Medan lillan fick en flaska lyssnade vi på gamla och svenska hits så skakade grabbarna rumpan på golvet. Dom älskar verkligen dansa.

Sen drog hela familjen ut till lekparken igen och mötte upp diamanten ch hennes familj.

Hem till lunch och Robban åkte ut till stugan. Vi andra  gjorde  middag och sen kom mamma och pappa och åt. Nu ha vi badat alla barnen som sover och själv ska jag ta en runda runt domsjö



Liv är tre månader idag och Rasmus blev 15-månader i tisdags. Tiden går för fort.



Ha en underbar kväll alla!


  Dom skaka rumpa

  Rasmus, kille, grabben och prinsen! Love!

  Min man och jag!


  Liv på hennes tre månaders dag med sin pappa. Kärlek!


 

Av M - 17 april 2011 14:19




På väg mot nattens nirvana,
slingrande på en ytterbana
med en tjej som såg ut som Jimmy Dean
och med fordringar som ingen kunde ana.

Hon sa 'Ska vi älska, så ska vi älska till rock 'n' roll - aha.
Ska vi älska, så ska vi älska till rock 'n' roll.'

Jag satte på Rolling Stones och 'Satisfaction',
Elvis Costello and the Attractions.
Hon sa 'Fan, vad är det här? Vad är det för modern skit?
Fram med 45:orna med lite action för

Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly - aha.
Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly'

cos he's my favourite, honey...'

Men var fanns 'Peggy Sue' och 'It's So Easy'
och 'Guess It Doesn't Matter Anymore'.
Hon sa 'Too bad, boy men sån är min stil,
jag hoppas att du förstår...

Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly - aha.
Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly.'


Ovido - Quiz & Flashcards