Mitt nya älskade liv!

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Länge sen sist...

Av M - 27 oktober 2011 09:51

Och vart ska vi börja. Känns om ett lång och nästintill jobbigt inlägg inte är att föredra så vi gör lite kosta och snabba uppdateringa om vad som hänt sen sist.


1. Vi ha nu flyttat, äntligen bort från detta hemska och vidriga lägnhet. Sista tiden gick jag bara och längtade därifrån.

Till nytt, fint och helt underbarr längenhet. Passar oss perfekt.

Det är synd att det krävdes så mycket av oss innan vi äntligen hittade rätt. Men nu så.


2. Veckan innan flytten blev det ju ambulansfärd, sjukhusvistelse och två operatiner på mindre än 36 timmar. Gallblåsan sprack när dom skulle ta ut den och en sten ramlade ned i gallgången. Vilket gjorde att när jag slog upp ögonen från första op så sa dom att dom var tvungen att göra det igen. Lagomt roligt. Men det gick ju bra tillslut.

Jag vet att jag i början av maj (via UL) hade 20-30 stenar i gallblåsan. Jag frågade lärkaren som opade mig hur många han trodde jag hade. Tror dock han överdrev rejält,men han påstår att det va ca 100. Men som sagt, är nog lite överdrivet.


3. Liv, donnan. Hon utvecklas ju i raketfart, lärde sig krypa under tiden jag var på sjukhus. Sen på dom två senaste veckorna ärt sig apploderat, vinkar, säga heee ( hej) och sist men inte minst ska hon nu äta helt själv. Vilket går bra. Min donna.


4. Rasmus, prinsen. Han gick fram till Liv när hon satt på golvet i ett rosa hårband. Strök henne på kinden och sedan sa han "Biiiin, Biiiiiiiiin Liiii" Vilket jag tror betyder  "Fin, fin Liv". Söt plutten min.lätt den bästa brorsan i världen. Så det så!


Sammanfattingen klar. 


Så vad händer och sker nu, borde väl kanske uppdatera mera.


Idag är vi hemma hela familjen, ska väl snart slänga i oss någon lunch. Svänga förbi affären och komplettera det vi missade igår.

Sen blir det lite bus i eftermiddag.

Måste boka in lite möten och grejs till veckan, mammaledigheten är snart över och verkligenheten med jobb kommer ikapp.

Men med lite planering och trix ska vi nog få tid och njuta av livet precis som idag. Älskar verkligen mitt liv som mamma!


Men två små som mina kan man inte vara annat en stolt :)



     

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 15 februari 2013 17:57

Det är många blandade känslor. Jag är jävligt stolt över min resa under det här året. Innerst inne. Dock svårt och ta emot all beröm och fina kommentarer som haglar in. All uppmärksamhet som kommer. Visst finns det folk som tyck det är fusk och v...

Av M - 13 februari 2013 05:02

När sömnen inte riktigt räcker till och kraften och energin måste egentligen infinna sig så kommer detta bli en lång dag. Jobbig tror jag, extremt jobbig utan sömn. Men jag får väl bara samla ihop mina super krafter och köra på. Imorgon bli det Sun...

Av M - 12 februari 2013 07:20

Idag blir det jobb, R åker i väg som vanligt och mamma hämta kidsen på dagis. Sen bli det massa fasta på själva fettisdagen. Ska ta prover inför fredag fastande imorgon bitti. Nervös ja. Kommer proverna visa att jag lever ett bättre och hälsosam...

Av M - 11 februari 2013 18:56

På ett år är jag 70,2 kg lättare och förbannat jävla snygg tänker jag inte ta mer skit. Jag vet att jag nu vad jag vill, hur jag ska komma dit och ingen kan stoppa mig:) See you bitch! ...

Av M - 2 november 2012 10:37

Lät att döma svårt att titta I din spegel varje kväll Låtsas att det finns en mening Med ditt meningslösa gnäll Hit men inte längre Du vrider och du vänder Jag vet du snackar mest massa skit Om sånt du tror dig veta Om mitt och ditt och dig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards