Mitt nya älskade liv!

Alla inlägg den 21 december 2010

Av M - 21 december 2010 17:04

Alvina:

Hur träffades du å din kille? :) Berätta!

 

 


















Under en massa omständigheter och en massa fram och tillbaka så möttes vi åter igen. Första gången var när jag var 16, skulle fylla 17.  Sommaren 2003.

Jag fick hans nummer, men ringde aldrig.


Nästan drygt ett år senare fick jag ett mejl av en kille, vi mejlade och han berättade då vem han var.Det  finns inte så många med det namnet så jag hämtade lappen med hans nummer och frågade om det var hans. Och det var det, världen är liten.

Han kom ner och hälsade på mig, jag var även till honom några gånger.

Då bodde jag i Skellefte och han i Piteå.


Sen under dom kommande åren så ha vi till och från kontakt, han smsa nästan varje kväll.

"Sov gott, dröm sött"  Iband svarade jag "love you", men oftast inte. 


Men jag har alltid ringt R när jag haft problem,  alltid när jag varit ledsen ha han varit där. Fått mig och le igen. Allting ordnar sig alltid, det är hans standard svar. Även idag.

Vilket kan reta mig till vansinne. Det tar emot och erkänna men han ha ofta rätt.

Katastroftänk är en Mgrej, alltid det värsta.


Men en dag i Januari 2009 får jag ett sms, känns som personen känner mig. Men jag har inte nummret. När jag sen får reda på att det är han så börjar han höra av sig nästan dagligen.

Vi bestämmer att jag ska åka upp till honom, jag åker totalt upp tre ggr under den våren.

Inser väl att ingen oss vill flytta. Men att vi har gett det en ärlig chans.


Sen kommer han ner för att hälsa på tre dagar i Juli 2009, sen åkte han bara tillbaka för att hämta sina saker för den 1 oktober 2009 blev vi sambos.


Januari 2010 blev vi föräldrar.

11 dagar senare fria han.


Och nu i januari 2011 ska vi bli föräldrar igen.


Och ja, jag var redan gravid när vi blev tillsammans. Men det är en helt annars historia.





Av M - 21 december 2010 17:01

Av M - 21 december 2010 10:13

Om man så så jväla lycklig som jag är nu, dessutom är det jul. Årets mest överskattande högtid men jag älskar den ändå. Från början till slut. Från första advent till tjugondeknut.


Maten, gemensakpen och allt runt om, så som julpynt och julgranen. Julganen.

För andra året ha vi en äkta. Det är våran tradition.


Traditioner, det är väl nått som går hand i hand med julen. Finns det nån annan högtid som ha så många traditioner?

Maten. Älskar skinkan, skulle lätt leva på julskinka från november till februari om jag fick.

Skulle aldrig kunna vara utan.


Alla julkalppar är nu köpta, ska snart åka på affären och handla det sista och sen får Robban jullov imorrn så då startar våran jul.



Ovido - Quiz & Flashcards